• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

maravar

maravar

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

mimo prób

Kryzys ma się pogłębiać mimo prób złagodzenia go przez Komisję Europejską. Parlament przyjął wczoraj dyrektywę lotniskową, zgodnie z którą wszystkie lotniska obsługujące powyżej 5 mln osób muszę w jednakowy sposób naliczać opłaty lotniskowe.  Zgodnie z prognozami Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) w tym roku firmy zanotują straty w sumie przekraczające 5,2 mld dolarów. - Biznes lotniczy to sinusoida, a obecnie jesteśmy na jej dnie - podsumowuje Wojciech Kądziołka, rzecznik PLL LOT. - Na słabnącą koniunkturę nałożył się wzrost cen paliw, a potem kryzys gospodarczy. Podróże służbowe są jednymi z pierwszych kosztów, które tną firmy - dodaje.
Utrata klientów to także skutek wyższych cen biletów i wprowadzenia dodatkowych kosztów, które przewoźnicy usprawiedliwiali rosnącymi cenami paliwa. Tani przewoźnicy zażądali dopłat za dodatkowy bagaż, tradycyjni podnosili lub wprowadzali opłaty paliwowe. Biletów za złotówkę nie sprzedaje już żaden przewoźnik.
W niektórych przypadkach wpłynie to na obniżenie kosztów ponoszonych przez podróżnych. - Trudno na razie powiedzieć, czy dyrektywa spowoduje obniżenie opłat na Okęciu - mówi Jakub Mielniczuk, rzecznik Polskich Portów Lotniczych. Dyrektywa wchodzi w życie w 2010 roku.

21 stycznia 2010   Dodaj komentarz
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Klaltac | Blogi